Wat vinden klanten (van) TOP

Na iedere opdracht bespreek ik met u wat u vond van mijn prestatie. Die meningen gebruik ik om mijn kwaliteit hoog te houden. Hieronder een kleine bloemlezing.

 

Koningin Juliana school

Op de Koningin Julianaschool in Nieuwegein loopt een traject Doordacht Lesgeven en Begrijpend Lezen

De directeur Jan van Ommen over zijn ervaringen:

Woorden die opkomen als ik aan TOP denk:

  • partner in ontwikkeling en professionalisering
  • meedenkend
  • betrouwbaar
  • doen wat je zegt
  • direct handelen
  • duidelijk zijn
  • werken vanuit planning
  • brede expertise
  • duidelijk in communicatie
  • plezierig in de omgang

Basisschool De Fontein - Harmelen

Op de Fontein in Harmelen heb ik een traject Doordacht Lesgeven en Lezen gedaan. De focus lag op effectief leerkrachtgedrag.

Directeur Everdien Blankman over haar ervaringen:

  • Tony is gedreven, vakkundig en inspirerend. Tony weet een team te enthousiasmeren tot verandering van leerkrachtgedrag.
  • Tony denkt met je mee!

Logo CBS De Noordster

Deze school heeft te maken met een taalzwakke populatie. De leerkrachten wilden leren hoe zij hun woordenschatonderwijs effectiever konden maken. Woordenschat door in vakken. Een schooljaar lang zijn we aan de slag gegaan met de theorie gekoppeld aan de praktijk. De viertakt van Verhallen vormde hier een onderdeel van.

Wat de leerkrachten de sterke punten van de training vonden:

  • “het enthousiasme, de doelgerichtheid en de tijdbewaking.”
  • “Veel afwisseling, de tijd vloog.”
  • “leerzame en motiverende bijeenkomsten.”
  • “heel praktijkgericht, veel afwisseling theorie en oefeningen.”
  • “heel veel praktische informatie. Je kunt alles direct toepassen binnen je onderwijs.”

Fiep Westendorpschool - Amsterdam

Dit traject is met succes uitgevoerd in het kader van de Kwaliteitsaanpak Basisonderwijs Amsterdam. Ook op een groot aantal individuele scholen in heel Nederland is deze aanpak succesvol gebleken.

Enkele reacties van leerkrachten die deelnamen aan het traject:

  • ‘Ik geef nu veel bewuster les.’
  • ‘Mijn lessen zijn enorm verbeterd en effectiever geworden.’
  • ‘De coöperatieve werkvormen zorgen ervoor dat mijn leerlingen veel meer betrokken zijn.’
  • ‘Dit werkt echt – de resultaten bij technisch lezen zijn flink omhoog gegaan!’

As Siddieq school - Amsterdam

Het traject mondelinge taalverrijking is voor het eerst uitgevoerd op een school in Amsterdam met leerkrachten die veelal een andere moedertaal hebben dan het Nederlands. De directie van die school raakte enthousiast omdat er resultaten zichtbaar werden en dat direct te merken was in de lespraktijk.

Een advies van de inspectie vormde de aanleiding voor het traject Mondelinge Taalverrijking. De inspectie volgde het traject belangstellend, is er enthousiast over en vindt het een aanrader voor andere scholen met veel anderstalige leerkrachten.

Enkele uitspraken:

  • ‘ik weet nu veel beter waar ik op moet letten in de les’
  • ‘als ik in de les een moeilijk woord tegenkom waarover ik twijfel weet ik nu hoe ik dat aanpak’
  • ‘fijn om in een klein groepje de cursusbijeenkomsten te volgen’ (taal zit dicht op je huid)